Zuidelijker gaan we niet,,, - Reisverslag uit Kaleüçağız, Turkije van Jan Heek - WaarBenJij.nu Zuidelijker gaan we niet,,, - Reisverslag uit Kaleüçağız, Turkije van Jan Heek - WaarBenJij.nu

Zuidelijker gaan we niet,,,

Door: jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

06 Juni 2013 | Turkije, Kaleüçağız

Het pension aan het Bafameer was prima, we hadden voor twee nachten gereserveerd en hadden dus de tijd om dinsdag jl een wandeling te maken. We kregen een handgetekende route mee en moesten na ca. 5 km bergop, ergens rechtsaf naar een kasteelruïne. We vonden die afslag niet en zochten steeds verder maar na 3 uur bergop en inmiddels 30 graden, besloten we dezelfde weg terug te gaan om niet in deze wildernis te verdwalen. Rond 14 uur bereikten we het pension, precies op tijd want ons water was op. Paul nam nog een duik in het meer (ik vond het niet echt lekker water). Gisteren weer een flinke rit met onderweg een bezoek aan de Saklikent Canyon. Moterpakken uit, waterschoenen aan en met een gids door een snelstromende rivier die tussen twee steile wanden van zo'n 50 meter hoog stroomt. Stom dat we zijn, hadden we niet vooraf de prijs voor de diensten van de gids afgesproken. Kostte ons dus 24 euro, de afzetter.
Om 19 uur (= 18 uur bij jullie) komen we aan in Ücagiz, het meest zuidelijke plaatsje dat wij bereiken zullen, hierna gaan we alleen ONO. Dit moet het snorkelparadijs zijn. Vandaag dus naar een afgelegen gebied gegaan. Afgezien van de ca. 5000 jaar oude graftombes en burchtresten, viel de visstand wat tegen. Wel veel z.g. zeenaalden (tot 60 cm) gezien. Morgen gaan we kijken bij het eiland Kekova, misschien zien we meer vis. En natuurlijk is de lucht hier nog steeds strakblauw met ca. 26 graden.

• 06 Juni 2013 - 15:56

Suus:

Jammer dat jullie die kasteelruine niet gevonden hebben, maar zo te horen stikt het er van de anderssoortige ruines. Klinkt goed. Bedankt voor het doorsturen van een beetje zon. Het is hier nu eindelijk ook een beetje zonnig en warm.

• 09 Juni 2013 - 09:27

Fenny:

Ha Jan,
    Eindelijk aan jouw reisverslag gedacht en gelezen. Zo een beetje meereizend krijg ik de indruk dat je er echt uit bent en heb je het goed met elkaar. Geniet ervan. Hier keert het leven ook weer terug. In de vorm van alle jonge dieren. Zelfs weer ooievaars op de schoorsteen.

Tags: Kekova