En er zijn nog meer hordes te nemen - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jan Heek - WaarBenJij.nu En er zijn nog meer hordes te nemen - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Jan Heek - WaarBenJij.nu

En er zijn nog meer hordes te nemen

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Jan

26 April 2015 | Verenigde Staten, Los Angeles

Zaterdagmorgen om 6 uur op en na een ontbijt naar Heathrow. Ik moet bij de bagagecontrole mijn rugzak helemaal leeg halen omdat ze waarschijnlijk dachten dat ik een terrorist was. Maar goed, ruim op tijd nu en al spoedig vliegen we met dat reusachtige dubbekdekker Airbus A380-vliegtuig richting Los Angeles. 10,5 uur duurde de vlucht dus een beetje brak ben je wel als je om 13:20 uur local time aankomt. Als je dan denkt even op te schieten vergis je je lelijk. We komen namelijk met zo'n 470 mensen aan en die moeten allemaal gecontroleerd worden door Immigaration. Dus pas om 14 uur staan we buiten en..... begint het net te regenen. Met de taxi rijden we eerst naar de Holiday Inn LAX om onze reisbescheiden op te halen en dan door naar Eaglerider waar twee Harley Davidson Softtails voor ons klaar staan. Na weer een uur papieren, verkleden, verfrissenen navigatie monteren, stappen we op de motoren en rijden - aanvankelijk wat onwennig en voorzichtig - weg met bestemming Twentynine Palms, een rit van ong. 210 km over de snelweg. En ondanks dat het zaterdagavond is, loopt de snelweg helemaal vol (7 banen breed) en rijden wij een uur lang niet harder dan 20-30km/u.
Zodra we de heuvels in zicht krijgen wordt het al duidelijk: donker wolken pakken zich samen en zodra we tussen de heuvels rijden komt het water met bakken uit de lucht. Inmiddels werd het ook al donker dus van een plezierig ritje is al lang geen sprake meer. Maar ja, we moeten door want anders halen we ons schema nooit meer. Nadat we de heuvels gepasseerd zijn wordt het helder maar er staat nog een stevige wind. Om 22 uur komen dan eindelijk aan in ons hotel BW Gardens Inn. Een prima kamer maar als je dan vraagt waar de bar is voor dat troostende pilsje, dan zegt de receptioniste dat ze wel een taxi kan bellen want de bar is 2 km verderop. Dat is ons net even te ver dus we kruipen om 23 uur in onze bedden maar slapen slechts, ons bioritme is compleet van slag. Zondag rijden we 500 km naar Scottsdale, een voorstadje van Phoenix. De lucht is blauw, het wordt 28 graden met wel een stevige bries....ideaal dus voor deze Bikers!

• 26 April 2015 - 17:02

Suus:

Jeetje! De kop is er af is een understatement! Maar jullie zijn eindelijk op weg!

• 27 April 2015 - 15:15

Hetty En Jan,:

hoi jan en arjan,
    het eerste verslag gelezen.

jullie zullen wel doodmoe zijn aangekomen de
    eerste dag en dag 2 nogeens 500 km. erover heen.

ik lees over 2 harleys maar ik dacht dat jullie indians
    hadden besteld. maakt niet uit wanneer deze ook voldoen.

geniet van de reis,mooi weer gewenst en behouden thuiskomst.

groeten, Hetty en jan