De reis loopt ten einde - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Jan Heek - WaarBenJij.nu De reis loopt ten einde - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Jan Heek - WaarBenJij.nu

De reis loopt ten einde

Door: Jan Heek

Blijf op de hoogte en volg Jan

24 September 2016 | Spanje, Bilbao

We verbleven 3 nachten in Zaragoza. Het hotel lag midden in de oude stad dus konden we al wandelend e.e.a. bekijken. Het meest indrukwekkend was de El Pilar kathedraal met daarvoor een 1300 meter lang plein. We lopen door diverse smalle straatjes vol met kleine restaurants en bars en bezoeken nog maar eens een paar kerken in de omgeving. Een gerestaureerd kasteel “Castillo de Aljaferia” wordt ook nog met ons bezoek vereerd. En dan hebben we weer de nodige kilometers in de benen. ’s-Avonds is het bar gezellig in de binnenstad en na enig zoeken vinden we restaurantje waar we weer voor een zacht prijsje een 3-gangen maaltijd met een fles wijn scoren.
Op vrijdag de 23e september was het een lange rit via de bergen van het “Parque Natural de la Sierra y Cañones de Guara” naar Jaca. We reden langs steile bergwanden en hooggelegen bergdorpjes. Eén zo’n dorpje is Ainsa waar we tientallen roofvogels zien rondvliegen. Jaca zelf is niet veel bijzonders anders dan dat er een uniek fort ligt wat nog in zo’n oorspronkelijke staat is.
Van Jaca wederom een pittige trip langs de onderkant van de Pyreneeën naar Bilbao. En hoewel er regen voorspeld was, rijden we wederom met ca. 27 graden in de zon als we rond 16 uur bij ons hotel aankomen.
Vandaag hebben we het Gugenheim museum bezocht wat natuurlijk de nodige vermoeide benen opleverde. En als de temperatuur weer oploopt tot 29 graden zoeken we de koelte van onze hotelkamer maar op om dit stukje te kunnen schrijven.
Morgen rijden we naar Santander waarbij er een kans is op wat regen…. We zullen wel zien. Maandag vertrekt onze ferry om 15:15 uur richting Portsmouth in Engeland. Als we dinsdag rond 15 uur in Engeland aankomen rijden we meteen door naar Dover waar we dan overnachten. Woensdag rond 10 uur varen we naar Duinkerken en dan is het alsnog zo’n 370 km naar huis.
Als ik thuis ben zal ik nog even verslag doen van de laatste etappes.

• 25 September 2016 - 16:32

Fijtje:

Geweldig, veel herkenning. Veel te snel voorbij.
    Nog een goede thuisreis voor jullie.
    Take care

• 25 September 2016 - 22:27

Arjan:

Veel te zien en te doen en het levert de nodige kilometers in de benen op. Mooi dat alles mooi is en het weer ook meedoet. Een behouden vaart op de terugreis.

• 26 September 2016 - 16:09

Suus:

Tot het einde toe gelopen, bezichtigd, gegeten, gedronken en genoten zo te horen. Heerlijk! Rij veilig het laatste stuk naar huis!